Monday, June 28, 2010

SIAPA KITA.. episode 7

                Hari minggu yang ceria... hari ni keluar dgn dina. sekejap lagi nak ambik dia kat rumah mak ayah dia....hm,xtau lagi nk g mana tgk jelah nanti.. "asslamualaikum..."aku memberi salam.." waalaikummussalam...hm, adam masuk lah dina tgh bersiap lagi tu..".pelawa en.kamal.. aku terus salam tangan bakal bapak mertua aku ni..heh..! "kamal nk g mana dgn dina hari ni?" tanya en.kamal. "hm,kami igt nk jalan2 kat tepi pantai je pakcik..lama kami x g sana..lagipun masing2 sibuk je kebelakangan ni.." aku beramah mesra..en.kamal ni seorg ahli perniagaan yg kira berjaya jugak lah kat melaka ni..bisness restauran dan katering..byk kali jugak dia pelawa aku joint syarikat dia tapi aku rasa lebih baik aku usaha sendiri dulu dan cari pengalaman sebyk mungkin..tau jelah klu da keje dgn 'family' sendiri ni nanti byk sgt dugan yg terpaksa kita tempuh...PHD manusia ni tau jelah...tak blh tgk org lain maju dan berjaya sket ade je yg x puas hati nanti..jadi lebih baik aku kerje macam ni je dulu sebelum aku belum ade apa2 ikatan dgn dina anak kepada bos D'CATERNG AULA..
                "Awak...." dina memanggil lembut..aduh, suara nilah yg selalu buat aku sering x tdur mlm bila manja2 panggil aku..hehehe... "ye awak...kenapa ni? awak ade masalah ke?" macam biasa ayat romantis aku mengambil berat insan tersayang..kami mencari tempat duduk kebiasaan kami bila dtg ke pantai ni..di atas batu2..tepi pantai ni aku dan dina pertama kali bertemu dulu.. "hmm..xdelah wak...dina nk mintak maaf pasal kita gaduh hari tu..dina x patut marah awak macam tu....dina terlalu ikut dan dgr kata2 kawan dina..dina minta maaf ya wak..."dina menunduk manahan sebak..angin laut ptg itu cukup mendamaikan buat pasangan bercinta macam kami ni meluah rasa...aku biarkan dina menyusun kata..."...dina tau dina salah dan dina terlalu ikut perasaan cemburu dina tanpa dgr penjelasan dr awak...maafkan dina ye wak..." hmm..suara manja macam ni lah selalu melemahkan hati keras seorg lelaki yg gagah perkasa macam aku ni..heheh..aku ni mmg pemaaf org nya..x pandai nk marah lama2..yg dah berlalu tu aku biarkan je berlalu klu kita igt blk mmg sakit kepala dibuatnya..."dah lah awak..adam da lama maafkan awak.."aku mengambil pendekatan mudah xnk memanjangkan lagi perkara tu...aku tau dina da cukup dewasa x perlu aku nk bebelkan dia panjang2 macam aku marah adik2 aku...heh..! mendamaikan! tu yg dpt ku ucapkan tatkala dina menyandarkan kepalanya di bahuku...aku bahagia aku cinta...bayu laut terus bertiup lembut.....