Sunday, June 20, 2010

SIAPA KITA.. episode 5

               malam ni bulan hilang entah kemana... sunyi sepi meneman hati..bernyanyi rindu hati ku kini teringat dikau nun jauh disana..sendu berlagu pilu jiwaku resah..kemana arah ingin kutuju...membawa harapan kian lenyap...segaris janji hampir luntur...hanya tinggal cebisan2 cinta untuk di pertahankan bersama..gemersik unggas menghiasi pekat malam...aku terlena dalam kerinduan...
              hari ni aku nk blk melaka,esk da start keje..setelah seminggu aku bercuti pasti byk keje yg aku kene selesaikan nanti..keje yg melambak akan menanti aku...2 jam aku duk atas moto,mula2 dulu masa aku baru beli motor kapcai aku ni naik kebas jugak lah punggung ni setiap kali blk kampung..tapi skrg da ok da sb da selalu jalan jauh2 ni...heh..! pukul 4.50pm smpai je kat rumah aku terus baring..penat..tertidur
kawan2 aku ramai yg berhijrah ke kolumpo carik rezeki kat sana,tapi aku lebih selesa keja kat melaka..kehidupan kat mlaka ni aku blh 'survive' lgpon kos hidup kat sini pun x terlalu tgi..aku selesa..lepas spm dulu aku terus cari kerja kat melaka.. skrg da 8 tahun aku jadi warga melaka..bukan aku tak pernah keluar pegi negeri lain sb kerja macam aku ni mmg selalu outstation jumpa client smua...interior designer ciput macam aku ni..keje pun bukan syarikat besar tapi aku bersyukur...rezeki DIA ada kat mana2 je..yg penting usaha..
            pagi ni hujan lebat. basah kuyup aku smpai tempat keje nasib x lambat..klu x merah lg lah 'punch card' aku ni... "hah, adam macam mana ko nk keje ni dgn baju basah kuyup ni?" tegur kak salamah cleaner kat opis tu... "hm, tulah kak sy nk berteduh td takut hujan lambat berhenti plak...tu yg saya redah jer tu...akak bukan xtau madam kita tu klu da bebel kang..." aku mengadu kat kak salamah yg da macam mak aku da kat opis ni... kak salamah pun dah hampir 10tahun keje kat company ni..dia da masak sgt dgn perangai big bos kita org madam lisa tu... dia xkn terima appun alasan korang klu lambat dtg keje ni...melainkan ade masalah betul2 'emergency' klu setakat hujan,motor rosak,jammed mmg lagilah dia x blh terima lg2 kat melaka ni mana lah ade jalan jammed sgt bukan macam kat k.l tu...en.aswad dgn shuhadah tersenyum je dr meja masing2..