Friday, May 21, 2010

suratan atau kebetulan....


mood sedih ni...kenapalah dgn aku ni..setiap kali aku mula nk berkawan dgn seseorg pasti ade halangan dan masalah...bg aku masalah ni x sebesar manapon tp keadan buat maslah ni kadang2 jd besar...aku selalu hadapi perkara yg sama bila nk berkawan dgn seseorg iaitu girl,xkn dgn lelaki plak kan...hehe... masalah dan halangan yg selalu aku hadapi hampir sama smua...mulut org berkata2..kadang buat girl yg aku nk kawan tu smpai putus asa nk berkawan...aku lah jd mangsa keadaan bila org dah bercakap pasal aku dgn dia da tentu dia xnk teruskan dan menjarakkan diri dgn aku...samalah dgn ex2 aku sebelum ni...ramainya ex?? macam player lak aku ni kan...ntahla belum smpai jodoh lg kot...sini aku kongsikan pengalaman aku yg dulu2...korang nk bace ke??? klu ade yg mengikuti ni mesti lah bace kan?? apalah aku ni...hehhehe...dr sekolah menengah halangan cinta pertama aku org tua dia..x izinkan dia bercinta masa sekolah tu lh yg aku diberitahu..xpelah dia pon dah kawen..ade sorang baby pon skrg..aku tetap doakan dia bahagia.... lepas tu aku bekerja,lepas spm nk bercinta blk lepas 2tahun bersendiri,halangan kali ni umur.. parents dia suh cari yg lebih matang sb dia da berusia sket dr aku beza dua tahun masa tu...aku 19 dia 21..parents mesti nk anak pempuan dia kawen cepat kan.biasalah org tua...aku terpaksa lepaskan lg org yg aku sayang..dia pon dah berkahwin skrg tp dgr cerita masih belum ade rezeki utk menimang cahaya mata...aku harap dia dpt cahaya mata suatu hari nanti...insyaALLAH...lepas tu baru aku jumpa kekasih hati aku..6tahun bersama tapi xde jodoh apakan daya...diawal perkenalan kami pon sama tetap ade halangan...dr org tua dia juga..tapi kami tetap teruskan hubungan..kami sabar dan akhirnya parents dia blh terima aku tapi akhirnya dia yg berubah...jumpa someone lebih baik dr aku dgr cerita...dan dia minta aku lepaskan dia..da setahun berlalu cerita ni.. aku pon dah xde rasa apa lg tp bohong lah klu aku ckp x sedihkan...adelah juga..tapi x seteruk di awal perpisahan dulu.. lepas tu bercinta lagi...ni pon x lama halangan org tua juga nk menantu yg tgi gajinya dr anaknya..tapi aku x salahkan parents2 diaorg smua sb ibu bapa mesti nk yg terbaik utk anak mereka kan..? aku je yg x cukup baik utk mereka smua.... dan baru2 ni aku suka dan selesa nk berkawan dgn seseorg...tapi ni pon sama juga tetap ade halangan...fuh...hampir serupa halangan kali ni xnk org bercakap2 pasal girl ni...yela girl klu dah berkawan dgn lelaki mesti byk mulut yg x puas hati kan berkata2 jd utk jaga status girl ni aku kene berkorban utk kurang berjumpa dgn dia...aku belum rasa apa2 berkawan dgn girl ni cuma bila dgn dia aku selesa nk citer apapon..tu je...rasa senang dan selesa dgn cara dia buat aku minat nk berkawan dgn dia....kira blh masuk kepala....satu line...hehheheh..tapi halangan tetap ade setiap kali aku nk berkawan...ni mgkn dugaan buat aku...aku x pernah menyesal dan putus asa nk berkawan dgn girl sb suatu hari aku percaya ade seseorg utk aku...cuma DIA belum temukan lg..mgkn da bertemu tp aku xtau...atau mgkn ade dekat dgn aku atau jauh dgn aku....aku belum pasti...namun apapon hidup mesti diteruskan ayat pd kartun arwah abang aku lukis dulu...angah....aku masih igt lg gambar tu lelaki rock rambut panjang kerinting dgn jacket jean dan seluar jeans biru....HIDUP MESTI DITERUSKAN...pasal arwah angah nanti ade masa aku ceritakan satu2nya abang aku didalam dunia ini...!