Saturday, May 22, 2010

Milik siapa...

"sesuatu yg kita hajatkan x semestinya kita kan miliki..." kenapa? sb YANG MAHA BERKUASA mahu kita terus berusaha dan jgn mudah putus asa...andai ia mmg bukan hak kita plak apapun kita lakukan kita tetap xkan dpt milikinya...dan andai sudah tertulis ia milik kita "biarkan ia pergi andai ia kembali pd kita suatu hari nanti dia lah milik kita selamanya...." macam tu lah ayat seorg best frenz aku bgtau kat aku dulu dlm pepatah bahasa inggeris dia...aku dah x igt macam mana ayat dia dlm bahasa inggeris tu tapi maksudnya lebih kurang macam tulah...ade dua tiga ayat lg dia bg kat aku...lama aku simpan note tu dlm dompet aku dulu...smpai hilang tulisan dia...hehehhe...teruk kan aku ni... hmm,yelah kan dugaan dtg kat kita dgn pelbagai cara dan keadaan...ade org hidup senang dgn harta benda tapi miskin kasih sayang,x dpt kasih sayang yg secukupnya dr family sendiri contohnya..ade org cukup kasih sayang tp hidup susah plak...mkn pakai pon x cukup...tapi korang tau x jika ade suatu ketika apa yg korang nk smua dpt,itupun sebenarnya dugaan dr DIA juga utk kita bersyukur dan x lupa kepadaNYA...tapi kebanyakkan kita ni selalu alpa pd tangungjawab kita kepadaNYA  bila dah hidup senang kan...aku ckp macam ni bukan pd sesiapa merujuk pd diri aku jugak dan siapa yg mkn cili mulut korang lah yg pijar ye x???? hehehe..! aku nk bg nasihat pon x pandai dan aku pun bukan bagus sgt cuma ni saje utk mengingatkan diri aku jer.. nk serius2 pon nanti kadang2 org bosan plak...aku suka cara santai macam ni nk bercerita...pd blog ni jelah aku nk meluah rasa apa yg ku rasa... hmmm..ayat yg pertama td aku gunakan sb seseorg tulis kat wall fb dia buat aku tergerak hati nk menulis macam ni...penuh mendalam sebenarnya klu kita fikir kenapa YANG MAHA ESA, beri dugaan begitu.... supaya kita igt kepada NYA sentiasa wlu apapun berlaku pd kita...ALLAH tidak pernah lupa kepada hambaNYA,cuma kita ni sbg hambaNYA yg selalu terleka dan lupa kepada MAHA PENCIPTA kita...