Sunday, May 23, 2010

Aku dan Sesuatu

Kedamaian yg ku cari..masih belum terbukti jauh lagi perjalanan ini.....jiwa tak pernah tenteram kasih lama tenggelam dilubuk hati yg paling dalam... MAK AKU SELALU CKP BILA AKU SEDIH..ORG LELAKI KENE KUAT...ORG LELAKI X BLH NANGIS...sb aku klu sedih ke ape mesti aku cari mak aku sbg penasihat....dah lama aku x jumpa mak aku..rindu masakan dia...abah punya masakan pon ude rindukan juga...mmm,aku ni nk demam agaknya g keje smlm kene hujan,da selsema da ni...tu lah susah kan bila bersendiri ni sakit pening smua kena buat sendiri juga...mgkn ramai yg senasib dgn aku ni...tapi mgkn cara x sama..bg aku klu apa aku rasa aku akan menulis utk curahan rasa aku ni..dr sekolah dulu aku mmg macam ni...dulu aku coret2 kat buku je...yg rajin bace pun budak kelas aku jer..skrg didunia cyber ni aku guna medium yg canggih sket...tapi kertas dgn pensil yg klasik aku x pernah lupakan tp dua tu aku guna utk melukis jer skrg...klu aku sedih mmg aku suka melukis selain menulis ni...klu aku menulis pon kat buku2 aku lebih pd puisi2 aku yg mengarut tu...adelah dua 3 contoh kat notes aku dlm fb tu...sb madah begitu lebih mudah disampaikan dgn ayat2 pendek dan penuh bermakna...cuma kadang2 ade perkataan yg susah utk kita ungkaikan spt karya sasterawan negara kita punya ilmu yg mendalam dlm bidang penulisan ni... aku nk smpai ke tahap tu terlalu jauh lg..aku sekadar penulis picisan yg xde pengalaman pon..jurnal macam ni org buang dlm tong sampah jer klu bace...hehehe..! hmm, aku pon ade karya tau yg x habis aku tulis lg...nanti aku update kan dlm blog NiZam bLueS ni...dulu aku ade cerpen masa sekolah pon x habes tulis... buku tu plak bagus mak aku da koyakkan bahagian cerpen tu,pastu muka surat yg aku x tulis tu beliau buat buku tulis hutang plak..adoilah... sedih gak masa tu tapi apa nk buat...mak pon xtau agaknya anak dia nk menulis masa tu...xsilap aku tahun 1998 aku tulis cerpen tu tajuknya SAYANG SELAMANYA...masa aku form 3..
karya terbaru aku ni pon da 2 tahun aku tulis...kali ni cerita nya lebih matang sb yg dulu tu cerita di zaman persekolahan je lebih berlatarbelakangkan budak2 sekolah kan...sb yg menulis pon budak sekolah masa tu...huhu...! kali ni nanti korang tgulah kemunculan terbaru karya aku bertajuk 'SIAPA KITA'....