Monday, May 10, 2010

kawan,teman@sahabat


di dunia maju ni masih ade lagi x kawan yg sanggup bersusah payah demi teman? sanggup membantu bila diperlukan? mmg ade aku x nafikan tapi berapa ramai yg blh buat smua tu lg skrg? zaman sekolah mgkn kita blh jumpa ramai sahabat baik sb separuh hidup kita lebih dgn kawan2 tapi percayalah korang bila da kerja atau yg da kerja skrg korang blh tunjuk kat aku x siapa kawan paling baik korang...susah kan..? walau da bekerja 10tahun bersama tapi mgkn susah nk jadi kawan susah senang bersama....tu pandangan aku... mana x nya cuba korang fikir bila dua jantina yg sama selalu berdua bersama tentu disalahertikan hubungan mereka..maksud aku akan di pandang serong oleh org kita..kenapa macam tu? sb fikiran org kita masih cetek..kadang2 tergerak gak hati aku nk cari teman yg sekepala dan blh mashuk dgn aku setiap kali di tempat kerja baru tp susah..aku xdelah ckp aku ni bagus tp nk rapat dan jd kawan baik tu yg susah..klu x sehaluan pendapat mgkn blh jd kawan baik tapi klu x sekepala tu yg susah nk jd sahabat baik...tapi aku tau setiap kita mesti ade gak sorang kawan baik betul x kawan2 smua...? apapon aku suka ckp 'SEMUA2 PON KITA KAWAN'.....