Friday, July 16, 2010

BLuEs unTuk aKu..


            Hmm..sunyi sket malam ni...blues utk aku...hehehee.. syahdu mlm berlagu sepi... nk tdur awal mate ni x ngantuk plak..apa aku nk buat lg selain meluah rasa kat blog ni...rindu kat someone.. xpelah dia pon x berapa sihat biarlah dia berehat...
            bila sebut pasal cinta apa korang fikirkan dan mahu?? kejujuran, keikhlasan, tolak ansur, kerja sama,saling mempercayai, kasih sayang tentu, hmm..apa lagi..kesetiaan, memahami, perhatian dan macam2 lagi kan impian kita dlm bercinta?? tapi tau x berapa ramai yg beruntung memiliki smua tu dr pasangan masing2...?ye.kita bukan insan sempurna nk buat smua tu kadang2 tetap juga ada masalah. normal sbg manusia biasa..mmg smua antara kita nk yg terbaik dr pasangan tapi bg aku terima pasangan kita seadanya tu yg paling penting dlm setiap hubungan...tu yg utama bg aku la..aku xtaulah kan pandangan korang mgkn berbeza tapi aku percaya tetap ade yg setuju dgn aku...betul x?
             bila kita da terima pasangan kita seadanya kita pasti akan buat yg terbaik dlm hubungan tu dr situ akan tmbul smua yg aku ckp td...contohlah aku bg..klu kite x blh terima satu sikap dia misalnya kuat merajuk,pasti kita malas nk pujuk bila malas nk pujuk disitu akan timbul isu kurang perhatian dan akan melibatkan yg lain lg,x memahami,dan blh bersangkut paut dgn yg lain sekali..macam tu lah maksud aku td...klu kite terima smua sikap dia seadanya tentu xde masalah besar akan berlaku... satu lg contoh aku bg,.klu kita bercinta dgn dia tp xdpt terima kekurangan dia mcm kerjaya dia kat situ timbul masalah besar kita akan push2 dia supaya nk dia jd lebih baik...mmg x salah klu kita nk pasangan kita jd lebih baik ..smua org pon nk jd yg terbaik tp klu da hari2 asyik ckp benda yg sama ..kene push..jiwa akan tertekan dan timbul masalah selalu bergaduh dan akhirnya perpisahan jd jln penyelesaiannya..
             kadang2 pengalaman menjadikan kita lebih matang memikirkan apa yg patut kita buat utk hari2 mendatang...tapi terima seadanya ni td bukan smua perkara nk juga aku terangkan kat sini..klu kita terima je perangai buruk dia x blh gak kan..tu mencari nahas namanya...klu dia jenis player x kira lah girl ke boy aku ckp ni umum bukan pd sesiapa..xkn sb sayang korang nk terima dia jugak ko yg merana nanti..so tuhan da beri kita akal fikiran nk fikir mana baik buruk sesuatu perkara jd fikirlah dulu sedalam dalamnya sebelum buat sesuatu keputusan k...hati blh merasa,akal akan menilai baru buat keputusan..! mmg keputusan kita pon x selalunya tepat sb tu ahli falsafah ade bg kata GAGAL SEKALI X BERMAKNA GAGAL SELAMANYA...so bg kita yg pernah gagal dulu jgn putus asa...teruskan perjuangan..hidup ni umpama di medan perang kita akan lalui pelbagai ranjau dan duri utk berjaya dlm medan kehidupan ni...aku suke trade mark arwah angah,abang aku..apapun yg berlaku HIDUP MESTI DITERUSKAN...love you my bro.. al-fatihah buat NOROL FAIZAL BIN ANUAR..