Tuesday, July 5, 2011

Menanti.....

(01/07/2011)             
             Sekejap da berlalu setengah tahun pertama 2011..macam mana impian korang untuk tahun ni? ada yang da tercapai? atau masih ada yang tercari2 sesuatu yang masih belom digapai? aku? susah lah nk cakap.. xnk lah cakap pasal diri aku buat sementara waktu ni..aku nk citer general topik je...cinta. topik yang selalu aku suka bincangkan dalam blog ni..
              C.I.N.T.A. semua orang tau kan pasal cinta.. kanak kanak seawal umur 7tahun da tahu da cakap soal cinta,tapi mungkin budak2 macam tu tak tahu la sejauh mana pengertian cinta tu kan.. diaorang hanya tau sebut cinta pada insan yang diaorang suke je..  tetapi kita sebagai insan yang lebih dewasa.. jumpa,kenal,jatuh cinta,putus cinta lumrah kehidupan manusia.. ada dari kawan jadi cinta,ada cinta pandang pertama, dan x kurang cinta yang diperkenalkan antara satu sama lain..seperti guna orang tengah la maksud aku ni... ke mana cinta tu boleh bertahan dan pergi jauh atau hingga ke akhir hayat tu yang paling sukar kita nak lakukan.. dugaan dan rintangan dari pelbagai sudut kita perlu tempuhi dengan sabar untuk mendapat kemanisan cinta suatu hari nanti.. kalau kita mudah mengalah dengan dugaan yang DIA berikan pada kita mungkin x sampai kemana cinta tu.. jadi sebenarnya yang utama kita perlu cinta pada PENCIPTA kita terlebih dahulu sebelum mencintai sesama insan...
second days writing.....(05/07/2001)
            Tiba tiba hari ni aku sebak sangat...tak tertahan rasanya hati aku menanggung apa yang aku lalui sekarang...nak luah tak terzahir nak pendam x tertanggung...adakah dia merasai apa yang ku alami sekarang  atau dia sedang bergembira bersama teman2 barunya...aahhh..terlalu berat dugaan ini...YA ALLAH berikan aku kekuatan untuk hadapi smua ni YA ALLAH..sesungguhnya ENGKAU MAHA MENGETAHUI yang tersurat dan tersirat apa yang sedang berlaku dan bakal berlaku kelak..hanya padaMU ku memohon YA ALLAH...
            hari tu masa tulis post ni, hari pertama tu baru je aku cuba nk jadi kuat tapi hari ni ternyata aku begitu lemah...lemah selemahnya...mungkin ada yang akan tertawakan aku bila aku ckp macam ni tapi inilah yang aku rasa sekarang...aku hanya memikirkan yang baik2 je..aku xnk fikir perkara yang x baik tapi air jernih dari mata ini keluar jua...mana ego aku selama ni? teruk kah kalau lelaki menangis? jatuh ke ego seorang lelaki bila jatuh air matanya ke bumi? kalau menangis sekalipon adakah yang peduli atau yang ambik tau? adakah yang turut merasa kepedihan itu? terlalu banyak persoalan yang harus ku nantikan jawapan...tapi sampai bila? biarlah DIA yang menentukan segalanya...http://youtu.be/WljbmnlS00